Ponedeljak, Februar 22, 2021

Saveti za jačanje imunog sistema i dobro zdravlje

 

 

Kada su brojna stanja organizma u pitanju, bolesti i često samo loš osećaj, onda govorimo o narušenom odbrambenom mehanizmu, tj. narušenom i nedovoljno jakom imunom sistemu. Tu sposobnost koju organizam ima da se odbrani od brojnih bolesti, štetnih materija koje dolaze iz celokupne okoline, brojnih virusnih, gljivičnih i bakterijskih infekcija, nazivamo imunim sistemom

Međutim, da bi on bio sposoban da odbrani organizam potrebno ga je svakodnevno jačati, jer brojne navike, način ishrane, samog života, brojni poroci, nedovoljno fizičke aktivnosti, stres, loš san, utiču na njegovo slabljenje i nedovoljnu odbrambenu funkciju.

Kao zaštita imunog sistema u prvom redu se nalaze brojni vitamini i minerali, koji se mogu uzimati prirodnim putem, ali i kroz određene dijetetske suplemente. Tu je, svakako, zdrava ishrana, bazirana na umerenom korišćenju voća, povrća, unosa vlakana, mesnih i mlečnih proizvoda. Na dobar imunitet utile fizička aktivnost, šetnja u velikoj meri, kvalitetan san, izbegavanje stresnih situacija i slično. Postoje brojni saveti koji vam mogu pomoći da ojačate svoj imuni sistem, a ovo su samo neki od njih.

Upotreba probiotika za jačanje imuniteta

Iako se uglavnom misli da je probiotik potreban u određenim situacijama, kako bi sprečio određena neželjena dejstva i pojave, to nije sva istina. Imunološka odbrana organizma od brojnih infekcija i bolesti zavisi od organa za varenje, odnosno creva gde se nalazi oko 70% svih imunih ćelija koje se nalaze u ljudskom organizmu. Normalna crevna flora sadrži kako dobre, tako i loše bakterije, koje su potrebne za očuvanje balansa, a probiotici spadaju u red dobrih bakterija. Disbalans crevne flore dovodi do slabljenja imunog sistema, pa se tada uvodi probiotik kao terapija, kako bi se balans vratio u normalu i kako bi se ojačao odbrambeni mehanizam.

Svaki probiotik koji se konzumira sadrži više različitih sojeva bakterija koje utiču na jačanje imuniteta. Probiotici se mogu obezbediti organizmu i kroz ishranu, najviše kroz mlečne proizvode kao što su jogurt, kiselo mleko, kefir, ali ga ipak nema u dovoljnim količinama. Probiotik se preventivno uzima prilikom promene klime, putovanja, antibiotske terapije, tokom promene režima ishrane ili samog načina života, ali je pored prevencije potrebno voditi računa o simptoma koji govore o narušenoj crevnoj flori, kao što su dijareja, mučnina, grčevi u stomaku, kada su oni neophodni kao zaštita imunom sistemu i celokupnom organizmu.

Uzimanje vitamina

Jak imunitet zavisi od mnogo toga, pa tako i od vitamina koji su potrebni za pravilan rad organizma. Njih je moguće obezbediti kroz svaki obrok, uzimajući određene namirnice koje su njima bogate. Uglavnom se govori o potrebi za vitaminom C, vitaminom B12, vitaminom D3, ali su tu i cink, selen, kalcijum , magnezijum i tako dalje. Najvažnije je da vam ishrana tokom svakog dana bude obogaćena svežim voćem i povrćem, da konzumirate potrebnu količinu mlečnih proizvoda, ali i mesa, jer je ono prirodan izvor vitamina B12, jetra vitamina D3, kao i žumance. Tek onda kada vidite simptome kao što su česte infekcije, neraspoloženost, konstantan umor i kada za njega nema razloga, nervoza, bolovi u leđima, zglobovima, bitno je obratiti se lekaru, kako bi bile urađene potrebne provere.

Vitamini za odrasle, kao i vitamini za decu ne bi trebalo da se uzimaju samovoljno, bez konsulatacije sa stručnim licima, jer kada ih ima u organizmu u dovoljnoj količini, onda dolazi do hipervitaminoze i pojave simptoma kao što su povraćanje, dijareja, a određeni vitamini u velikoj količini mogu dovesti i do pojave brojnih oboljenja i ozbiljnih stanja organizma.