Vrste joge koje ćeš želeti da isprobaš

 

Ukoliko se razmišljate da započnete sa jogom, savet je da neka joga za početnike bude vaš izbor, kako biste krenuli od svih onih potrebnih osnova koje su vam potrebne da što lakše savladate položaje u kojima se radi, način disanja i kretanja, kako biste dobili pun efekat njenog delovanja. Joga predstavlja sinhronizovano kretanje i disanje, što u stvari i doprinosi ostvarivanju balansa uma i tela, zbog čega prija i pozitivno utiče kako na fizičko, tako i na psihičko zdravlje.

Možda najbolja joga za početnike može da bude ona koju ćete započeti kod kuće, uz gledanje brojnih tutorijala, kako biste uvideli da li vam sve to odgovara i prija, međutim, profesionalno vođene joga vežbe su sasvim drugačije i mnogo više prijaju organizmu. Moguće je da se na početku dogodi da vam određene vežbe izazivaju bolove, da su teške da se izvedu, jer je kao i kod svake vrste treniranja potrebno da steknete određenu rutinu i kondiciju, kako biste na kraju počeli da dobijate željene rezultate, a kod joge ćete ih videti tako što ćete osetiti uživanje tokom izvođenja asana. Osim toga, važno je odlučiti se i za određenu vrstu joge, jer tipova ima mnogo, a neke od njih, one koji mnogima prijaju, ćemo vam bolje predstaviti.

Hata joga

Hata joga je najrasprostranjenija u svetu, pa je zato prvu i stavljamo na spisak, bilo da je u pitanju joga za početnike ili ne. Često predstavlja mešavinu dve ili više joga, ali u svakom tom sklopu predstavlja sklop disanja i meditacije, uz vežbe, naravno. Samo ime nastalo je od HA što znači sunce i TT što znači mesec, pa predstavlja balans između toplog i hladnog, što odgovara njenoj nameni, postizanju balansa mirovanja i pokreta. Hata joga kombinuje joga vežbe i disanje, odnosno asane i prane, te se koristi za postizanje ravnoteže, kao i buđenje više svesti.

Integralna joga

Kada je u pitanju joga za početnike možda je integralna joga odličan izbor za vas. Zove se integralna zbog onoga čemu teži i šta ostvaruje kroz svoje treninge koji su zasnovani na meditacijama, dubokom disanju, određenim mirnim pozama i brojnim mantrama. Integralna joga je tu kako bi osobu vratila u takozvano „prirodno stanje“ koje podrazumeva bistar um, zdrav organizam, snagu, volju, te samu radost. Integralna joga je jako zanimljiva i vrlo poželjna za svakoga.

Bikram joga

Zahtevnija i drugačija vrsta joge je upravo bikram joga. Izvodi se u prostorijama u kojima je temperatura vazduha 40 stepeni Celzijusovih, a trening je sastavljen od vežbi u stajaćem položaju koje se izvode 45 minuta i drugih 45 minuta kada se rade u pozama na podu. Vežbe u bikram jogi zahtevaju punu koncentraciju, dosta kondicije, pa su tako namenjene postizanju vrhunske forme tela, ali i uma, kroz potpuno sjedinjavanje spiritualnog i fizičkog u osobi.

Forest joga

Iako joj ime govori da se izvodi u nekoj šumi, što svakako može, jer joga jeste praktična i može se raditi bilo gde gde možete da se skoncentrišete, ova joga je upućena ipak na emocionalnu stranu osobe. Kroz prilično zahtevne poze, uz koncentraciju i vođenje emocija tokom vežbanja, forest joga oslobađa napetosti, bola i jača snagu tela.